
• a kedvezményezett neve;
Viarex Építőipari Korlátolt Felelősségű Társaság
• a fejlesztés tárgya, célja;
A Viarex KFT. folyamatinnovációs fejlesztése
• a szerződött támogatás összege;
49 949 998 Ft
• a projekt tartalmának részletes bemutatása;
A Viarex Kft. 2003 évi alapítású, 100%-ban magyar magánszemélyek tulajdonában álló mikrovállalkozás. Üzleti folyamatai, melyek a projekt során megújításra kerülnek a következők:
1. Gyártási folyamatinnováció: A cég Kindermöbel márkanéven forgalmaz a társaság által gyártott gyerekbútorokat. A termelési folyamat fő eleme a bútorokhoz szükséges bútorlapok elkészítése.
A folyamat főbb lépései a következők:
- Szabás
- Élzárás
- Marás és fúrás
- Tisztítás, lapra szerelés, csomagolás.
A gyártási folyamatban 9 ember vesz részt jelenleg. A tanácsadási felmérés alapján megállapítható, hogy szabási szakasz gépesítése megfelelő, magasabb automatizáltság, vagy a folyamatok érdemi fejlesztése a leszabott bútorlapok egyedi méretezése és a bútorlap alapanyagok összetettsége miatt nem indokolt.
Az élzárási folyamat gépesítése megfelelő, az egyedi feladatok miatt nem indokolt a folyamat automatizálása. A fúrási és marási munkaszakasz esetében a gyártási folyamat fejleszthető. A megmunkálás során keletkező problémákat a manuális pozícionálás adja, amely több oldalú megmunkálás esetén hatványozódik, hiszen egy munkadarab esetén akár hatszor meg kell ismételni a teljes munkafolyamatot. A fúrási, marási folyamat problémáinak megoldására található a piacon technológiai megoldás.
A javasolt technológiai fejlesztés egy három tengelyes CNC megmunkáló gép beszerzése.
A javasolt megoldás a gyártási folyamatot jelentősen javítja, mivel az eddig hat lépésből álló folyamat két lépésre redukálható, köszönhetően annak, hogy a berendezésbe egyszer kell manuális befogni a munkadarabot és az képes akár a öt oldal külön befogás nélküli megmunkálására egy folyamatban. A jelentős újítást a javasolt CNC megmunkálógép beszerzése és ezáltal a folyamat automatizálása jelenti.
A javasolt berendezés segítségével:
1. A megmunkálási folyamat jelentősen egyszerűsödik.
2. A gyártási idő lerövidül és több megmunkáló fázis egy gépen egyszerre elvégezhető lesz.
3. Az egy bútorlap megmunkálásához szükséges normaidő az eddigi kb. negyedére csökkenthető.
4. A megmunkálási folyamat eredményeként létrejövő selejtarány drasztikusan csökkenthető.
5. A folyamat megvalósítása egyetlen ember munkavégzésével biztosítható az eddigi két fő helyett.
2. Marketing folyamatinnováció: A Viarex Kft. termékeladásainak termékeladásaik 60%-a viszonteladókon (bútorkereskedőkön) keresztül valósult meg, míg a kindermobel.hu webáruházról – tehát közvetlenül – a forgalom 40%-a realizálódik. A Viarex Kft. jelenleg „csak jelen van”, mint online értékesítő, de semmilyen marketingeszközzel és kampánnyal nem támogatja értékesítési folyamatait, mivel termékeik nagy részét viszonteladókon keresztül értékesíti.
A stratégiai cél a fejlesztéssel, hogy egy olyan marketingstratégiát alakítson ki és valósítson meg, mellyel megfordulhatnak az arányok, és értékesítései 60-70%-a a saját üzemeltetésű kindermobel.hu webáruházon keresztül valósuljon meg. A szakszerű marketingstratégia jelentős újítást jelent majd a vállalkozás életében.
A marketingstratégia szakértő által javasolt elemei:
Az online piac felmérése és az online célcsoportok bemutatása, az online célcsoportok megszólításához szükséges marketingcsatornák és eszközök meghatározása, marketingüzenetek, marketingköltségvetés, online marketingcélok meghatározása.
Az új folyamatok révén a cég értékesítésének 60-70%-a online webáruházban, 30-40%-a viszonteladókon keresztül valósul meg, létrejön egy marketingstratégia, melynek hatására tervezett marketingtevékenységet valósít meg, a cég felvesz egy marketingest vagy megbíz egy marketingügynökséget, aki teljeskörűen kezeli, értékeli és optimalizálja a marketingfolyamatokat, bevett elvárássá válik a marketingköltségvetés kialakítása és optimalizált felhasználása, a marketingért felelős munkatárs/alvállalkozó költségfedezetének megteremtése.
Tervezetté válnak a következők:
a Viarex Kft. közösségi médiakommunikációja,
költség allokálása a közösségi médiahirdetésekre.
További közösségi médiaoldalakat kell létrehozni a felhasználók szélesebb körű eléréséhez,
az online hirdetések bevezetésére elengedhetetlen PPC (Google Ads) kampányok tervezése és megvalósítása.
Elvárt eredmények és a marketingfolyamat révén várható változások:
- A Kindermöbel márka és kínálata ismertebb lesz a piacon
- A kindermobel.hu webáruház forgalma jelentősen, minimum 40%-kal nő
- A cég egy dedikált marketingmunkatárssal bővül vagy együttműködik egy, a marketingfeladatokat ellátó szolgáltatóval
- A Viarex Kft. versenyképessége és piaci függetlensége nő, bevételei nagy részét saját értékesítési csatornáján keresztül termeli ki
- A Viarex Kft. árbevétele az előző éves forgalomhoz képest jelentősen növekszik.
A gyártási, termelési és a marketing folyamatok alaposan átgondolt, szimultán megvalósított innovációja olyan kombináció, amely a a vállalkozás számára a versenytársakhoz viszonyítva jelentős többletértékkel rendelkezik, a támogatás többszörösét biztosító piaci potenciállal.
• a projekt tervezett befejezési dátuma: 2026.06.30.
Viarex Kft.
management